KJØPS- OG LEVERINGSVILKÅR 

 

  1. Generelt

Ved å gjennomføre et kjøp på www.bystrikk.no inngås det avtale mellom selger Knitting Inna AS (914 331 552) og deg som kjøper.

Knitting Inna AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om er utsolgte. Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

 

  1. Betaling

Du kan betale med Visa og Mastercard. Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna.

 

  1. Frakt og levering

Vi benytter Bring, DHL Express og Porterbuddy som fraktleverandører. Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller èn virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker er sporbare, uavhengig av leveringsmåte.

 

Bring – Pakke i postkassen:

Kostnad: Kr 69,- (kr 0,- på ordrer over 999,-)

Leveringstid: 2-5 dager

 

Porterbuddy (Kun for Østlandet, Viken, Bergen, Stavanger og Trondheim):

Kostnad: Fra kr 49,- (kr 0,- på ordrer over 999,-) Opplyst i kassen, avhengig av valgt leveringsvindu

Leveringstid: Bestillinger gjort før kl 13 leveres på døren samme dag eller valgt leveringstidspunkt

 

DHL Express (hele landet):

Kostnad: Kr 199,-

Leveringstid: 1-3 dager. Hvis du bor «nært en flyplass» vil pakken i de aller fleste tilfeller bli levert dagen etter bestilling. Er man f.eks avhengig av båtforbindelse vil pakken ta noe lenger tid.

 

Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke 

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag.

Ved Bring – Pakke i Postkassen og dersom pakken ikke får plass i postkassen vil den bli sendt til nærmeste hentested, og hentemelding vil bli sendt ut. Pakken må hentes innen 14 dager fra utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten.

  

Pakker som ikke blir hentet 

Pakker som sendes via Bring og ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle ordrer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 249,-. Vi kansellerer også automatisk ordren når vi mottar den.

 

Mottak av bestilling

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart du har anledning undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Du må også sjekke om garn av samme type og farge, har samme innfargingsnummer.

 

  1. Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Denne retten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasje, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken, men emballasje må ikke åpnes utover det. Du er nødt til å hente ut pakken fra ditt lokale postkontor for å benytte deg av angreretten. Merk at det ikke er angrerett på digitale varer og mønster i nettbutikken. Ved retur MÅ man kontakt Knitting Inna AS og avtale retur. Sendes retur uten avtale er du selv ansvarlig for varene til de er mottatt av Knitting Inna. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake. Ta kontakt med butikk@bystrikk.no ved retur.

Returvarer sendes til Knitting Inna, Smeltedigelen 6, 0195 Oslo

 

Tilbakebetaling

Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for vare(ne) senest 14 dager etter at de er mottatt. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura eller kort-betaling. Vi kan også svare på generelle spørsmål knyttet til tilbakebetaling. 

 

  1. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen så snart som mulig.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.

 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

  1. Force majeure 

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen

 

  1. Klager 

Kontakt Knitting Inna

E-post: butikk@butikk.no

Telefon Kundeservice: 22 04 66 44

 

  1. Tvister og lover 

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol

 

  1. Kommunikasjon

Ved å godta våre kjøps, leverings, og personvernsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Ved å opprette en kundekonto samtykker du til å motta vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. Les vår personvernserklæring.

Fri frakt Fri frakt over
999kr
Ekspresslevering med Porterbuddy og DHL Norges raskeste garnlevering på døra med
Porterbuddy og DHL
Norsk Strikkedesign Norsk
Strikkedesign